Když se chtěli kdysi provozovatelé internetových stránek před internetovou veřejností prosadit, museli si hlavně vymyslet a zabrat takovou URL adresu, u které byla největší pravděpodobnost, že ji hledající lidé dokážou odhadnout. Protože se na internetu hledalo hlavně tak, že se odhadovaly takové adresy. Díky čemuž bylo štěstím, že nebyla moc silná konkurence, protože se na náhodě těžko staví jakékoliv podnikání, včetně toho internetového. Pak se objevily internetové vyhledávače a podnikatelům svitla na internetu nová naděje. Ale zatímco některým vyhledávače prospěly, jiní jimi byli zatraceni.
A tak se zrodila optimalizace pro internetové vyhledávače, mající za úkol přesvědčit je o tom, že mají být některé – ty optimalizované – weby upřednostněny. A tak to funguje vlastně dodnes. Ale ne vše je tu dnes takové jako dřív. Optimalizace pro internetové vyhledávače našla v dnešní době konkurenci v podobě umělé inteligence. A co dělá taková umělá inteligence? Počíná si vlastně dost podobně jako internetové vyhledávače. Sbírá na internetu zdánlivě nejrelevantnější informace a zpracovává je. Ale na rozdíl od vyhledávačů nenabízí jenom odkazy na weby, kde je to hledané k nalezení, ale rovnou připravuje odpovědi na veřejností kladené otázky. Takže lidem vyhovuje, protože už tito nemusí ani otvírat různé weby, aby se k odpovědím dostali.
Ovšem pro majitele webů to může být nový problém. Protože co tito mají udělat, aby se právě jejich weby staly zdroji informací pro umělou inteligenci? Jak si získat přízeň AI? Ovšem zoufat si nikdo z majitelů webů nemusí. Už totiž existuje i AI SEO specialista, který nabízí pomoc s takovými úpravami webů, jež mají zajistit, aby je umělá inteligence zaregistrovala a využívala, a tím je podporovala vlastně i v klasických internetových vyhledávačích. A když se provádí SEO pro AI Gemini správně, lze i v nových podmínkách uspět.